Головна | Реєстрація | Вхід | RSSП`ятниця, 29.03.2024, 08:19

НВК "ЗОШ І-ІІІ ст.-гімназія" смт Стара Вижівка

Меню сайту
Форма входу

Освітня програма

Освітня програма навчально-виховного комплексу "Загальноосвітня школа І-ІІІ ст.-гімназія" смт Стара Вижівка

 Призначення школи (гімназії) та засіб його реалізації

         Духовна сила нації – творчий потенціал народу, глибоке усвідомлення надбання українців минулих років. Найважливіше завдання сучасної школи - розвивати творчі здібності учнів, допомагати їм реалізовувати свої таланти. Всебічний і гармонійний розвиток особистості передбачає єдність її освіченості, вихованості, загального розвитку. Виходячи з завдань сучасної школи, процес навчання покликаний забезпечувати три функції – освітню, виховну, розвиваючу.

      Навчання має комплексний вплив на особистість, незважаючи на те, що освітня функція найбільш специфічна для даного процесу. Сама освіта передбачає формування не лише знань і умінь, але й певних якостей, світогляду, ідейності, моральності особистості та ін. Умовне виділення освітньої, виховної і розвиваючої функції є корисним у практичній діяльності вчителя, особливо при плануванні завдань навчання.

      Освітня функція передбачає, в першу чергу, засвоєння наукових знань, формування спеціальних і загально-навчальних умінь і навичок. Наукові знання передбачають факти, поняття, закони, закономірності, теорії, узагальнену картину світу. У відповідності з освітньою функцією вони повинні стати надбанням особистості, ввійти в структуру її досвіду. Найповніша реалізація цієї функції повинна забезпечити повноту, систематичність і усвідомленість знань, їх міцність і дієвість. Це вимагає такої організації процесу навчання, щоб із змісту навчального предмета, що відображає відповідну галузь наукового знання, не випадали елементи, які є важливими для розуміння основних ідей і суттєвих причинно-наслідкових зв'язків, щоб у загальній системі знань не утворювалося пустот. Знання повинні бути належним чином впорядковані, набуваючи все більшої стрункості й логічної впорядкованості, щоб нові знання випливали з раніше засвоєних і прокладали шлях до наступних знань.

      Конкретним результатом реалізації освітньої функції є дієвість знань, що виражається в свідомому оперуванні ними, у здатності мобілізувати попередні знання для отримання нових, а також сформованість найважливіших як спеціальних, так і загально-навчальних умінь і навичок.

      Спеціальні уміння і навички — це специфічні для певного навчального предмета і галузі науки практичні уміння й навички. Наприклад, з фізики і хімії - це розв'язування задач, проведення лабораторних дослідів, показ демонстрацій, здійснення дослідницьких робіт. З географії – робота з картою, географічні вимірювання, орієнтування за допомогою компасу та інших приладів. З математики — розв'язування задач, робота з обчислювальними машинами різних типів, з логарифмічною лінійкою, з моделями та ін. З біології - робота з гербаріями, муляжами, колекціями, препаратами, мікроскопами.

      Крім спеціальних умінь і навичок у процесі навчання учні оволодівають загально-навчальними уміннями і навичками, які мають відношення до всіх предметів, наприклад, навичками роботи з книгами, довідниками, читання й письма, бібліографічним апаратом, раціональної організації домашньої праці, дотримання режиму дня тощо.

     Процес навчання поряд з освітньою реалізує й виховну функцію, формуючи в учнів світогляд, моральні, трудові, естетичні, етичні уявлення, погляди, переконання, способи відповідної поведінки і діяльності в суспільстві, систему ідеалів, відношень, потреб, фізичну культуру, тобто сукупність якостей особистості. Об'єктивно навчання не може не виховувати певних поглядів, переконань, відношень, якостей особистості. Формування особистості взагалі неможливо без засвоєння системи моральних та інших понять, норм і вимог.

Між освітою і вихованням існує не однобічний зв'язок: від навчання до виховання. Процес виховання при правильній організації негайно виявляє благодатний вплив на навчання, оскільки виховання дисциплінованості, організованості, суспільної активності та інших якостей створює передумови для більш активного й успішного навчання. Власне, без належної вихованості учнів ефективний процес навчання неможливий.

     Таким чином, головне завдання педагогічного колективу Навчально-виховного комплексу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступеня – гімназії» смт Стара Вижівка – в повній мірі реалізувати та гармонійно поєднати реалізацію всіх аспектів у навчанні:

  • системою уроків, які передбачають завдання освіти, виховання і розвитку учнів;
  •  різноманітністю методів, форм і засобів навчання;
  • в процесі контролю і самоконтролю навчання і при аналізі його результатів, причому одночасно оцінюється якість реалізації всіх функцій, а не однієї з них.

     Сукупність цих вимог при побудові процесу навчання підносить його на якісно новий рівень, при якому комплексно реалізуються завдання, що стоять перед школою.

       Головними завданнями освітнього закладу є :

  • забезпечення реалізації права громадян на повну загальну середню освіту;
  • виявлення здібних і творчо обдарованих дітей на створення сприятливих умов для їх морального, інтелектуального, фізичного розвитку, формування потреб в самоосвіті і самовдосконаленні;
  • виховання громадянина України;
  • виховання шанобливого ставлення до родини, поваги до народних традицій і звичаїв, державної та рідної мови, національних цінностей українського народу та інших народів і націй;
  • формування і розвиток соціально зрілої, творчої особистості з усвідомленою громадянською позицією, почуттям національної самосвідомості, особистості, підготовленої до професійного самовизначення;
  • виховання в учнів поваги до Конституції України, державних символів України, прав і свобод людини і громадянина, почуття власної гідності, відповідальності перед законом за свої дії, свідомого ставлення до обов’язків людини і громадянина;
  • розвиток особистості учня, його здібностей і обдарувань, наукового світогляду;
  • реалізація права учнів на вільне формування політичних і світоглядних переконань;
  • виховання свідомого ставлення до свого здоров’я інших громадян як найвищої соціальної цінності, формування засад здорового способу життя, збереження і зміцнення фізичного та психічного здоров’я учнів;
  • створення умов для оволодіння системою наукових знань про природу, людину і суспільство;
  • виконання вимог Державного стандарту загальної середньої освіти, підготовка учнів до подальшої освіти і трудової діяльності;
  • оновлення змісту освіти, розробка і апробація нових педагогічних технологій, методів і форм навчання і виховання.

      Освітній заклад планує свою роботу самостійно відповідно до перспективного, річного плану. В плані роботи відображаються найголовніші питання роботи освітнього закладу.

         Основним документом, що регулює освітній процес, є робочий навчальний план, що складається на основі типових навчальних планів, розроблених та затверджених Міністерством освіти і науки України, із конкретизацією варіативної частини і визначенням профілю навчання.

        Відповідно до робочого навчального плану педагогічні працівники освітнього закладу самостійно добирають програми, підручники, навчальні посібники, що мають гриф Міністерства освіти і науки України, а також науково-методичну літературу, дидактичні матеріали, форми, методи, засоби навчальної роботи, що мають забезпечувати виконання статутних завдань та здобуття освіти на рівні  державних стандартів.

     Освітній заклад здійснює освітній процес за денною формою навчання.

     Зарахування учнів до навчального закладу здійснюється за наказом директора на підставі особистої заяви ( для неповнолітніх  -  заяви батьків або осіб, які їх замінюють), а також свідоцтва про народження (копії), медичної довідки встановленого зразка, документа про наявний рівень освіти (крім дітей, які вступають до першого класу).

    У разі потреби учень може перейти протягом будь-якого року навчання до іншого освітнього закладу. Переведення учнів до іншого освітнього закладу здійснюється за наявності особової справи учня встановленого Міністерством освіти і науки України зразка.

    У класах першого ступеню навчання для учнів, при наявності належної навчально-матеріальної бази, педагогічних працівників, обслуговуючого персоналу можуть створюватись групи продовженого дня.        

    Зарахування до груп продовженого дня і відрахування дітей із них здійснюється наказом директора навчального закладу на підставі заяви батьків (осіб, які їх замінюють). 

    Визначається такий режим роботи груп продовженого дня :                

початок роботи о 13.00 год

закінчення роботи о 18.00 год.

     До гімназійного ( першого класу )  зараховуються учні, які закінчили школу І ступеня і пройшли конкурсний відбір. Умови конкурсу розробляються дирекцією освітнього закладу відповідно до Інструкції про порядок прийому учнів до загальноосвітніх навчальних закладів на конкурсній основі.

      Поза конкурсом до гімназійних класів зараховуються учні, які мають підсумкові ( річні ) оцінки високого рівня.

   Структура навчального року, а також тижневе навантаження учнів встановлюються освітнім закладом в межах часу, що передбачений робочим навчальним планом.

   Відволікання учнів від навчальних занять на інші види діяльності забороняється (крім випадків, передбачених законодавством України).

   За погодженням з відповідними структурними підрозділами районної (міської) державної адміністрації з урахуванням місцевих умов, специфіки та профілю навчального закладу запроваджується графік канікул. Тривалість канікул протягом навчального року не повинна становити менш як 30 календарних днів.

    Тривалість уроків у навчальному закладі становить: у перших класах  -  35 хвилин, у других -  четвертих класах  -  40 хвилин, у п’ятих – одинадцятих  -  45 хвилин. Зміна тривалості уроків допускається за погодженням з відповідними органами управління освітою та територіальними установами державної санітарно-епідеміологічної служби.

    Щоденна кількість і послідовність навчальних занять визначається розкладом уроків, що складається на кожен семестр відповідно до санітарно-гігієнічних  та педагогічних вимог, погоджується радою навчального закладу і затверджується директором.

    Тижневий режим роботи освітнього закладу затверджується у розкладі навчальних занять.

    Крім різних форм обов’язкових навчальних занять, у освітньому закладі проводяться індивідуальні, групові, факультативні та інші позакласні заняття та заходи, що передбачені окремим розкладом і спрямовані на задоволення освітніх інтересів учнів та на розвиток їх творчих здібностей, нахилів і обдарувань.

     Зміст, обсяг і характер домашніх завдань з кожного предмету визначаються вчителем відповідно до педагогічних і санітарно-гігієнічних вимог з урахуванням індивідуальних особливостей учнів.

    В освітньому закладі визначення рівня досягнень учнів у навчанні здійснюється відповідно до діючої системи оцінювання їх досягнень, у навчанні учнів ведеться тематичний облік знань.

        У документі про освіту (табелі успішності, свідоцтві) відображаються досягнення учнів у навчанні за семестри, навчальний рік та державну підсумкову атестацію.

    Результати семестрового, річного, підсумкового оцінювання доводяться до відома учнів класним керівником (головою атестаційної комісії).

       Контроль за відповідністю освітнього рівня учнів, які закінчили певний ступень навчання, вимогам Державного стандарту загальної середньої освіти здійснюється шляхом їх державної підсумкової атестації. Порядок проведення державної підсумкової атестації визначається Положенням про державну підсумкову атестацію учнів у системі загальної середньої освіти.

    Учням, які закінчили певний ступень освітнього закладу, видається відповідний документ про освіту:

       по закінченні початкової школи  -  табель успішності;

       по закінченні основної школи  -  свідоцтво про базову загальну середню освіту;

       по закінченні освітнього закладу  -  свідоцтво про повну загальну середню освіту.

   У складі школи-гімназії функціонують:

             Кафедри:

Вчителів початкових класів

Української мови і літератури

Зарубіжної літератури і російської мови

Іноземних мов

Суспільних дисциплін

Математики, фізики та інформатики

Трудового навчання, фізкультури основ здоров’я, Захисту Вітчизни, предметів естетичного циклу.

Природничих дисциплін

Виховної роботи

- розділ 1

- розділ 2

- розділ 3

- розділ 4

- розділ 5

- розділ 6

розділ 7

 - додаток 1

Навчальні програми 5-9 класи

Навчальні програми 10-11 класи

 

Календар
«  Березень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Архів записів
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Copyright MyCorp © 2024
Безкоштовний хостинг uCoz